تکنولوژی کوپلر و کاربرد کوپلر در صنعت ساختمان بسیار زیاد و در تمامی ساختمانها و تمامی سازه های بتنی و فولادی با فنداسیون و دیوار برشی کاربرد دارد. از جمله می توان ساخت پروژەهای کوچک و بزرگ ساختمانی، اداری، صنعتی، تجاری و درمانی همچون هتلها، بیمارستانها، سدها، فرودگاهها، سولەها، برجهای صنعتی، ساختمانهای اداری و تجاری و مسکونی بسیاری نام برد کە این موارد بە طور مفصل در مقالات کاملی و با جزییات کامل شرح و تفسیر می گردد. یکی دیگر از کاربردهای اصلی کوپلر میلگردها در ساخت و استفاده در دیوار دیافراگمی است.

دیوار دیافراگمی چیست؟

دیوارهای دیافراگمی یا دوغابی، دیوارهای بتنی مسلح یا غیر مسلح ساخته شده در زیر تراز سطح زمین هستند که به منظور نگهداری دیواره‌ی گودها یا آب‌ بندی کف سدها و مواردی که اجرای دیوارهای طولی کم‌ عرض و عمیق در زیر سطح خاک مورد نیاز باشد، اجرا می‌ شوند را در بر می گیرد.

یکی از روش های محافظت از جداره گود احداث دیوار دیافراگمی و یا دیوار دوغابی Slurry Wall می‌باشد. در این روش ابتدا توسط دستگاه های گرب متناسب با شرایط زمین حفاری قسمتی از دیوار انجام می‌شود. همزمان با حفاری جهت پایداری جداره دیواره حفاری شده و جلوگیری از ریزش های موضعی از دوغاب بنتونیت استفاده می شود تشکیل کیک بنتونیت در داخل دیواره حفاری شده و نفوذ در لایه های دانه ای جداره باعث می گردد جداره همواره پایدار بماند و سپس بلافاصله پس از رسیدن به عمق مورد نظر آرماتور گذاری شده و در نهایت بتن ریزی می گردد.

کاربرد دیوار دیافراگمی چیست؟

دیوارهای دیافراگمی بیشترین و پر کاربردترین جای استفادە آن در زیر هسته سدهای خاکی است و از هرگونه نشتی آب بە داخل سد جلوگیری می نماید.

دستگاە مورد استفادە برای ساخت دیوار دیافراگمی کدام است؟

برای احداث و ساخت دیوارها دیافراگمی عموما از دستگاه هیدروفرز یا دستگاه گراب که از مهمترین دستگاه‌های حفاری در ساخت دیوارهای دیافراگمی هستند، استفاده می‌ شود.

میلگرد گذاری دیوارهای دیافراگمی:

 میلگرد گذاری دیوار دیافراگمی بدین صورت است کە: سبد های آرماتوربندی با توجه به ظرفیت جرثقیل ها، ملاحظات اجرایی و طول پانل ها طراحی می شود و کاملا وصلە ها با انواع کوپلر بستگی بە محل مصرف بر روی زمین بستە شدە ممکن است دو یا سه سبد مجزا طبق نقشه های مربوطه بافته شود و در پانل کار گذاشته شود همچنین به دلیل عدم امکان جای گذاری میلگرد انتظار طول مورد نیاز بر روی سبد دیوار دیافراگمی نمی توان از روش معمول وصله کردن میلگردها اورلپ استفاده کرد؛ بنابراین برای اتصال آرماتورهای فونداسیون و سقف طبقات به دیوار دیافراگمی از اتصالات مکانیکی کوپلر میلگرد استفاده می شود.

آرماتوربندی کوپلر دیوار دیفراگمی

مزایای استفادە از دیوار دیافراگمی

دیوار دیافراگمی مزایا بسیار زیادی دارد از جملە میتوان بە:

    • ساخت دیواره اصلی باربر سازه در یک مرحله و حذف سازه نگهبان
    • پیشگیری از ریزش سازه جانبی و نفوذ آب و امکان گودبرداری عمیق‌تر
    • سرعت بالای عملیات اجرائی

خرید کوپلر میلگرد

جهت استعلام و دریافت لیست قیمت انواع محصولات کوپلر میلگرد برای دیوار دیافراگمی با واحد فروش شرکت عالیجناب کوپلر تماس حاصل نمودە تا همکارانمان در کمترین زمان ممکن با پاسخگویی بە سوالات شما عزیزان بهترین مشاورە و خرید را انجام دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *