کوپلر پیچی عالیجناب کوپلر

در این بخش قصد داریم از مزایای کوپلر پیچی صحبت کنیم. اول باید بدانیم چه زمانی از کوپلر پیچی استفاده می شود. زمانی که آرماتور های ما از طول کمی برخوردار باشند، جهت ایجاد اتصال مکانیکی در آرماتور ها میتوان از این محصول استفاده کرد. در کل هرگاە سر آرماتوری کە از بتن قدیمی سقف در حدود 20 سانتی متر بیرون باشد، کوپلر پیچی قابلیت استفاده را پیدا کرده و آرماتور بندی را میسر خواهد ساخت. برای ایجاد اتصال بین دو میلگرد ثابت به جای جوش دادن، میلگردها وارد کوپلر می شوند و توسط پیچ هایی درون کوپلر محکم در جای خود سفت می شوند.

نحوه قرار گرفتن آرماتور در داخل کوپلر پیچی بایستی طوری باشد که از تماس میلگرد با کف کوپلر پیچی اطمینان حاصل شود، چنانچه آج های طولی میلگرد بلندتر از حد متعارف باشند قبل از انجام عملیات با وسیله مناسب (سنگ سایش) و برس برقی نسبت به کاهش ارتفاع آج های طولی میلگرد اقدام می نماییم. پس از قرار دادن میلگرد درون کوپلر پیچی، بستن پیچ شماره 1 را از موقعیت 1 شروع کرده و در امتداد طول کوپلر ادامه می دهیم. چنانچه آج های عرضی (مورب) میلگرد مزاحم بسته شدن پیج ها شوند، نسبت به حذف آج های مزاحم با استفاده از سنگ ساب اقدام می نماییم.

مزایای کوپلر پیچی

از مزایای کوپلر پیچی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش میزان قدرت و انتقال بار

کوپلرهای پیچی اتصالی پیوسته بین میلگردها را فراهم می کند همچنین انتقال موثر بار و افزایش استحکام سازه اطمینان نیز تضمین می نماید. بعلاوه عدم نیاز به جوشکاری، نقاط ضعف بالقوه را از بین می برد و در نتیجه ساختاری قوی تر و انعطاف پذیرتر ایجاد می کند.

فرآیند نصب آسان

از دیگر مزایای کوپلر پیچی نصب آسان آن است. می توان گفت این کوپلرها را با حداقل آموزش نصب کرد که همین امر به طور قابل توجهی هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد و سرعت ساخت و ساز را تسریع می بخشد.

انعطاف پذیری و تطبیق پذیری

کوپلر پیچی را می توان در پروژه های ساختمانی مختلف از جمله ساختمان های مرتفع، پل ها، تونل ها، سازه های صنعتی و… استفاده نمود.

ساختمان های مرتفع

در سازه های مرتفع، ظرفیت بار و یکپارچگی سازه بسیار مهم است. کوپلر پیچی راه حلی کارآمد برای اتصال میلگرد ها به هم را ارائه می دهند.

پروژه های زیرساختی

پل ها، تونل ها و سایر پروژه های زیربنایی در مقیاس بزرگ نیز از مزایای کوپلر پیچی بهره مند می شوند. کوپلر های پیچی امکان اتصال قوی و مستحکم بین میلگردها را تضمین می کند و اینگونه سازه ها قادرند تا بارهای سنگین، فعالیت های لرزه ای و تنش های محیطی را تحمل نمایند.

تاسیسات صنعتی

تاسیسات صنعتی مانند نیروگاه ها، کارخانه ها و انبارها اغلب به سیستم های تقویتی قوی نیاز دارند. کوپلرها با اتصال سریع و محکم میلگردها بهم امکان ساخت سازه های صنعتی بادوام و مستحکم را فراهم می کند.

مدیریت هزینه

استفاده از کوپلر پیچی، مزایای قابل توجهی را در طول فرآیند ساخت و ساز ارائه می‌دهد. این مزایا عبارتند از:

·         کاهش هزینه های نیروی کار به دلیل فرآیند نصب ساده و کاهش مدت زمان ساخت و ساز

·         به حداقل رساندن ضایعات میلگرد مصرفی

·         افزایش کارایی با امکان پیشرفت سریع تر ساخت و ساز و بهبود جدول زمانی پروژه.

·         بهبود تخصیص منابع با بهینه سازی استفاده از مصالح ساختمانی و کاهش نیاز به نیروی کار

قیمت

ماده اولیه کوپلر پیچی فولاد است پس قیمت کوپلر پیچی با فولاد در ارتباط می باشد پس قیمتها متفاوت است و در نوسان می باشد لذا شما عزیزان می توانید، برای استعلام قیمت از کوپلر پیچی و یا انواع دیگر کوپلر ها و یا مشاوره رایگان با شماره های تلفن های مندرج در سایت تماس بگیرید تا ما بتوانیم بهترین خدمات را بە شما عزیزان ارائە نماییم.

 سوالات متداول
کوپلر های پیچی چند نوع دارند؟

دو نوع، در نوع اول کوپلر عملیات رزوه کردن وجود ندارد پس در نتیجه نیازی به چرخش آرماتور ها در داخل کوپلر پیچی نخواهد بود.

نوع دوم آرماتور از یک طرف وارد کوپلر پیچی شده و توسط پیچ هایی که بر روی کوپلر قرار گرفته شده است با عملیات رزوه زنی کاملا محکم بسته خواهند شد و همچنین آرماتور دیگر از طرف مخالف به کوپلر پیچی وارد شده و به همین منوال بسته خواهد شد.

آیا کوپلر های پیچی را می توان در مناطق لرزه خیز استفاده کرد؟

بله، کوپلر های پیچی برای مناطق زلزله خیز مناسب بوده و می توانند به تقویت سازه ها در مناطق پرخطر کمک کنند.

کوپلرها چگونه به صرفه جویی در هزینه کمک می کنند؟

کوپلرهای پیچی با کاهش هزینه های نیروی کار، کاهش میزان ضایعات میلگرد و افزایش کارایی و بهبود ساخت و ساز باعث صرفه جویی در هزینه تمام شده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *